سراغ چه محصولاتی برویم؟

سراغ چه محصولاتی برویم؟

اولین نکته ای که باید در خریدن سوسیس و کالباس به آن توجه کنیم. مارک و برند این محصولات است، چرا که مطمئن ترین راه برای تشخیص یک محصول مرغوب و استاندارد این مسئله است. محصولاتی که از اعتبار برندی برخوردارند بدون شک تحت نظارت بهداشت هستند و مسئولان روی تمام مراحل ساخت و تولید آنها دقت و نظارت کافی دارند. اما چه مشخصاتی باید روی محصول درج شده باشد تا از اعتبار کافی برخوردار باشد؟! در جواب به این سوال باید بگویم روی بسته بندی های معتبر نام کارخانه، آدرس، تلفن، تاریخ تولید ، تاریخ انقضا، مواد تشکیل دهنده، لوگوی استاندارد، لوگوی سازمان غذا و دارو ، کد شناسایی(با این کد مشتری می تواند به راحتی در مورد محصول اطلاعاتی را به دست بیاورید) باید تمام این مشخصات وجود داشته باشد.

چطور تقلبی ها را بشناسیم؟

تمام نکات گفته شده مربوط به بسته بندی و کارخانه ساخت می شود . اما غیر از برند محصول چطور می توانیم از روی ظاهر تشخیص دهیم که سوسیس و کالباس مصرفی ما استاندارد هست یا نه؟! باید در مورد این مسئله به این نکته اشاره کنم که رنگ، بو و به طور کلی ظاهر سوسیس و کالباس نمی تواند ملاک معتبری برای تشخیص استاندارد بودن این محصولات باشد. به این دلیل که سوسیس و کالباس های مختلفی داریم که مواد تشکیل دهنده متفاوتی دارند. به عنوان مثال برخی از گوشت مرغ تهیه می شوند. برخی از گوشت قرمز و حتی برخی با مواد دیگری ترکیب هستند. به عنوان مثال سوسیس پنیری یا کالباس مرغ و قارچ، به همین دلیل نه می توان تنها به ظاهر اکتفا کرد و نه می توان به طور جداگانه مشخصات هر محصول را اعلام کرد. اما در مجموع سوسیس یا کالباسی که با گوشت مرغ تهیه می شوند، رنگ روشن تری دارند و آنهایی که با گوشت قرمز تهیه می شوند رنگشان نسبت به محصولات مرغی تیره تر است.
تغییر رنگ آخرین مرحله فساد است که کاملاٌ افراد می توانند متوجه این تغییر مشکل ساز شوند، اما برخی محصولاتی که با مواد مرغوب تهیه نمی شوند و زیر نظر وزارت غذا و دارو نیستند، ممکن است رنگ محصولاتشان کمی با محصولات مرغوب فرق داشته باشد. حتی ممکن است برخی قسمت های این محصولات به رنگ سبز یا قرمز تیره درآمده باشد که در صورت مشاهده این علائم باید به عدم مرغوبیتشان شک کرد.
در مورد بوی این محصولات باید به این نکته اشاره کنم که اگر کوچک ترین بوی نامطبوع و غیر طبیعی بدهند باید سریعا به سالم بودن آنها شک کرد. همچنین یکی دیگر از مشخصات ظاهری که باز می توان به عدم کیفیت سوسی یا کالباس شک کرد، سطح این محصولات است. اگر سطحشان لزج یا تر باشد باید از مصرف آنها پرهیز کرد. در مجموع توصیه می شود از خریدن سوسیس و کالباس هایی که با نام متفرقه که تا به حال اسم شان به گوشتان نخورده است، خریداری نکنید، چرا که تشخیص مواد اولیه به کار برده شده در سوسیس و کالباس کار هر فردی نیست و حتی برای تشخیص تقلبات باید آزمایشات به صورت دقیق تری انجام شود.

Related Posts
مراحل تولید سوسیس و کالباس بشارت

مراحل تولید سوسیس و کالباس بشارت 1.گوشت های قرمز و مرغ پس از شستشو و جدا سازی استخوان و حذف ضایعات آن آماده می شوند. 2.گوشتهای آماده شده به دستگاه چرخ گوشت منتقل و در آنجا همزمان، غضروف جدا شده و ...

طرز تهیه فیله مرغ استریپس

یکی از راحت‌ترین غذاهایی که در منزل می‌توانید درست کنید، فیله مرغ استریپس است. کافی است یک سری فوت و فن یاد بگیرید تا فیله مرغ استرپس ترد و پولکی و خوشمزه شود. با ما همراه باشید. مواد لازم برای ...

Leave a comment
Besharat Meat Products

The Besharat Kohan Of Tabriz Meat Products Company