وقتی ادویه جادو می‌کند

وقتی ادویه‌ جادو می‌کند!

محققان عقیده دارند به چهار دلیل این ادویه‌ باید در آشپزخانه شما جایگاه ویژه داشته باشند. وقت آن است که کابینت داروها را خالی کنید و جای آن‌ها را با ادویه‌ های رنگارنگ پر کنید. تحقیقات بسیاری انجام شده که تاثیر انکار ناپذیر گیاهان و ادویه‌ها بر سلامتی را نشان می‌دهد.

چرا باید از ادویه استفاده کرد؟

۱. مزه‌دار کردن غذاهای سالم

غذاهای سالم به دوست‌داشتنی نبودن و خسته‌کننده بودن معروف هستند چون نه قند دارند نه چربی (دو چیز واقعا لذیذ). با این حال، اضافه کردن ادویه به غذاهای سالم و بی‌مزه آن‌ها را چنان جذاب می‌کند که چیزی کم‌تر از غذاهای چرب و چیلی نداشته باشند. می‌شود این‌طور نتیجه گرفت که غذای رژیمی هم می‌تواند در یک برنامهء بلند مدت برای سالم خوردن جایی داشته باشد.

۲. طعم بیشتر، نمک کمتر

هر وقت غذا به اندازه کافی نمک ندارد دستمان ناخودآگاه به سمت نمکدان می‌رود. متاسفانه خوردن غذاهای کم سدیوم برای کسانی که فشار خون بالا دارند معمولا سخت و با بی‌میلی انجام می‌شود. با این‌حال تحقیقاتی در این زمینه انجام شد که نشان می‌داد اضافه کردن ادویه به غذا باعث شد مردم روزانه ۹۶۶ میلی‌گرم سدیوم کمتری نسبت به کسانی که ادویه مصرف نکرده بودند بخورند.

۳. احساس سیری بیشتر و طولانی‌تر

غذایی که با ادویه‌جات و سبزیجات طعم‌دار شده باشد نه تنها مزه بهتری دارد، بلکه به شما احساس سیری بیشتری می‌دهد و متابولیسم بدنتان را تقویت می‌کند. یک بررسی انجام شده نشان می‌دهد که اضافه کردن فلفل قرمز به غذا در افراد موجب افزایش احساس سیری می‌شود. خب، وقتی سیر باشید دیگر به سراغ میان وعده‌های ناسالم نخواهید رفت. به همین سادگی!

۴. کاهش بیماری‌های قلبی

گذشته از این که تک تک استراتژی‌های سالم خوردن می‌توانند به کاهش وزن که خود عامل مقابله کننده با بیماری‌های قلبی است کمک کنند، ادویه‌جات نیز برای سلامتی قلب فواید زیادی دارند تا جایی که اضافه کردن ادویه به یک غذای چرب موجب ترشح کمتر انسولین بعد از غذا و پایین آمدن سطح تریگلیسرید می‌شود.
خب حالا شاید فکر کنید بهتر است کدام ادویه‌ یا سبزیجات را به دستور آشپزی خود اضافه کنید تا بیشترین فایده را از آن ببرید؟ در ادامه، پیشنهاد تعدادی از پزشکان آمریکایی را درباره ادویه‌های مورد علاقه‌شان که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود می‌خوانیم.

فلفل هندی

فلفل هندی یا همان فلفل قرمز تندی آتشینش را از ترکیبات کپسایسین دارد. کپسایسین نه تنها موجب حرارت می‌شود، بلکه درد ناشی از تورم را نیز مهار می‌کند. به علاوه این ادویه یک منبع سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

دارچین

بله دارچین یکی از آن طعم دهنده‌‌های قدیمی و دوست‌داشتنی است که در فصل سرما کاربرد زیادی دارد و با برانگیختن سیستم ایمنی بر سرماخوردگی غلبه می‌کند. به علاوه، از تجمع پلاکتی خون جلوگیری می‌کند، مواد التهابی را مهار می‌کند و موجب تنظیم قند خون می‌شود.

سیر

خون‌آشام‌ها و سرماخوردگی‌ها عقب‌نشینی کنید! ما مسلح به سیر هستیم! به گفتهء محققان سیر منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و به خاطر بهره‌مند بودن از ترکیبات آلیسین به بهبود سرماخوردگی کمک زیادی می‌کند.

زنجفیل

زنجفیل را همه به عنوان تسکین دهندهء تهوع می‌شناسند. اما چیزی که شما شاید از آن خبر نداشته باشید خاصیت زنجفیل در تسکین التهاب، مقابله با باکتری‌ها و بهبود گردش خون در بدن است.

شیرین‌بیان

ریشهء گیاه شیرین بیان واکنش‌های التهابی را به ویژه در معده تسکین می‌دهد. اما به خاطر داشته باشید که اگر در مقادیر زیاد مصرف شود، موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود.

پونه کوهی

این بار که خواستید سس پاستا درست کنید، به پونه کوهی هم فکر کنید. آنتی‌اکسیدان موجود در این گیاه از سیب و پرتقال هم بیشتر است. به علاوه به عفونت‌های ناشی از قارچ‌ها و باکتری‌ها و انگل‌ها هم مقابله می‌کند.

رزماری

رزماری یک گیاه خوش‌بو و زیباست که آسم را التیام می‌بخشد و به بهبود هاضمه و گردش خون کمک می‌کند. علاوه‌ بر این، رزماری در مقابل آسیب‌های اکسیداتیو نیز ایجاد مقاومت می‌کند.

آویشن

ترکیباتی مشابه پونه کوهی دارد و یک روش موثر و عالی برای از پا درآوردن بیماری است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آویشن از DNA شما در مقابل آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کنند.

زردچوبه

رنگ زرد فوق‌العاده‌ای دارد و خواصش را مدیون مادهء ضد التهاب کارکامین است. این ترکیب در محافظت از کبد موثر عمل می‌کند و حتی گفته شده آلزایمر را به تاخیر می‌اندازد.

Related Posts
مراحل تولید سوسیس و کالباس بشارت

مراحل تولید سوسیس و کالباس بشارت 1.گوشت های قرمز و مرغ پس از شستشو و جدا سازی استخوان و حذف ضایعات آن آماده می شوند. 2.گوشتهای آماده شده به دستگاه چرخ گوشت منتقل و در آنجا همزمان، غضروف جدا شده و ...

طرز تهیه فیله مرغ استریپس

یکی از راحت‌ترین غذاهایی که در منزل می‌توانید درست کنید، فیله مرغ استریپس است. کافی است یک سری فوت و فن یاد بگیرید تا فیله مرغ استرپس ترد و پولکی و خوشمزه شود. با ما همراه باشید. مواد لازم برای ...

Leave a comment
Besharat Meat Products

The Besharat Kohan Of Tabriz Meat Products Company