۷ پیشنهاد معجزه‌آسا برای کاهش کلسترول

بعضی از آمارها از کمبود ویتامین دی در ۵۰ درصد زنان ایرانی خبر می دهند و بعضی دیگر ادعا می‌کنند که ۸۰ درصد ایرانی‌ها کمبود ویتامین دی دارند. کمبود این ویتامین به عنوان عامل زمینه‌ساز در ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌های روانی معرفی می‌شود و همین واقعیت‌ها، اهمیت تامین نیاز بدن به این ویتامین را روشن می‌کند.

آیا باید مکمل مصرف کنید؟

حتی اگر نسبت به کمبود این ویتامین در بدن تان شکی نداشته باشید، باز هم نمی توانید خودسرانه مکمل ویتامین دی مصرف کنید. کارشناسان نسبت به مصرف دوز اشتباه ویتامین دی هشدار داده‌اند. آنها می‌گویند دوز ویتامین دی باید با توجه به وزن فرد، نوع کارش و حتی منطقه‌ای که در آن زندگی می کند تجویز شود و افراد نباید تنها با شنیدن هشدارها در مورد کمبود این ویتامین، خودرسانه و بدون توجه به عوامل گفته شده مکمل ها را مصرف کنند.

کجا زندگی می‌کنید؟

هر فرد سالم با توجه به اینکه در کجای جهان زندگی می کند، به میزان متفاوتی ویتامین دی نیاز دارد. نود درصد این ویتامین اساسی که باید در بدن هر فرد وجود داشته باشد، باید از طریق قرار گرفتن پوست در معرض نور مستقیم خورشید به بدن وارد شوند و تنها ده درصد ویتامین دی مورد نیاز باید با رژیم غذایی مناسب تامین شود. متخصصان می گویند هر فرد با شرایط عادی، باید هر هفته چند وعده ۱۵ دقیقه‌ای در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و آدم‌هایی که پوست تیره‌تری دارند، باید این زمان را طولانی‌تر کنند و بیشتر آفتاب بگیرند. محققان می گویند افراد تیره پوست ممکن است تا ۱۰ برابر روشن پوست‌ها نیاز به قرار گرفتن در معرض آفتاب داشته باشند و بیشتر از آنها گرفتار کمبود ویتامین دی می‌شوند.

کمبود ویتامین دی جبران شدنی است؟

همه آدم‌های بالای یک سال به ده میکروگرم ویتامین دی در روز نیاز دارند؛ درحالیکه اغلب آدم‌ها، معمولا در روز این میزان ویتامین دی را دریافت نمی‌کنند. اگر شما در فضای بسته کار می کنید و تمام روز نمی‌توانید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، باید بیشتر به فکر خورد و خوراک‌تان باشید؛ چراکه بعید نیست شما هم به کمبود ویتامین دی مبتلا باشید. قبل از اینکه با مصرف مکمل‌های دارویی برای حفظ سلامت‌تان تلاش کنید، به خوراکی‌هایی که در سبد غذایی‌تان جا می‌گیرند توجه کنید. اگر انواع ماهی‌ها، تخم مرغ و کره را به وفور در وعده‌های غذایی‌تان جا دهید، کمبود ویتامین دی کمتر سراغتان می‌آید.

داروی خاصی مصرف می کنید؟

داروهای به ظاهر بی‌عارضه‌ای که مصرف می کنید، می توانند جذب ویتامین دی در بدن‌تان را دشوار کنند. اگر درحال مصرف مسهل‌ها، داروهای استروئیدی، تشنج و ضد کلسترول هستید، طبیعی است که ویتامین دی سخت‌تر از قبل جذب بدن‌تان شود.

چند سالتان است؟

اگر سنی از شما گذشته نباید انتظار داشته باشید که آفتاب به تنهایی از پس تامین نیاز بدن‌تان به ویتامین دی بر بیاید. بررسی‌ها نشان می دهد هرچه سن افراد بالاتر می‌رود، پوست‌شان در جذب این ویتامین ناتوان‌تر می شود و به همین دلیل بدن‌شان بیشتر از قبل دچار کمبود ویتامین دی می‌شود.

اعصاب ندارید؟

حالات آزار دهنده‌ای که به بدن‌تان حمله کرده‌اند را سرسری نباید نگیرید. محققان می گویند کمبود ویتامین دی می تواند خودش را با نشانه‌هایی مثل خستگی مزمن و مداوم، دردهای استخوانی مثل درد ساق پا یا کمر و حتی تعریق سر نشان دهد. گذشته از این اختلالات آزار دهنده در چرخه قاعدگی و حتی کج خلق و بد اخلاق بودن‌تان هم می‌تواند نشانه کمبود ویتامین دی در بدن شما باشد. پس اگر تازگی ها تحریک پذیر شده‌اید و به شدت احساس افسردگی و بی حالی می‌کنید، حتما یک آزمایش خون بدهید و از کمبودهای بدن‌تان باخبر شوید.

می‌دانید چه می‌شود؟

اگر بدنتان به اندازه کافی ویتامین دی دریافت نکند، تراکم استخوان‌هایتان هر روز کمتر می‌شود. ویتامین دی به جذب بهتر کلسیم در بدن کمک می‌کند و کمبود آن، تاثیری مستقیم بر کاهش جذب کلسیم و پوکی استخوان می‌گذارد. گذشته از این، بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که فقر ویتامین دی احتمال ابتلا به برخی از انواع سرطان را به شکل محسوسی بالا می‌برد. سردردهای مداوم، ضعف سیستم ایمنی بدن، ابتلا به بیماری‌های روده و ریزش مو، از دیگر عوارض کمبود ویتامین دی هستند. برای تامین نیاز بدنتان به ویتامین D و کلسیم، می‌توانید سراغ انواع لبنیات بروید. اما فراموش نکنید که با کمک محصولات غنی شده مانند ماست کلسیویتا، می‌توانید در زمان کوتاه‌تری این نیاز بدنتان را تامین کنید.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط
کوردون بلو

کوردون بلو در واقع یک غذای آمریکایی است که از آشپزی فرانسوی الهام گرفته شده است . کوردون بلو به معنی روبان آبی است و در فرانسه رسم بوده که به بهترین غذا یا بهترین شف این روبان را اهدا می کردند! ...

کتلت

کتلت از جمله غذاهای انجمادی آماده لذیذ و خوشمزه است که نزد ایرانیان طرفداران زیادی دارد. در تولید آن از گوشت قرمز، سیب زمینی و تخم مرغ و پیاز و ادویه استفاده میشود که طی فرآیند سوخاری کردن تهیه ...

دیدگاه خود را ثبت کنید
فرآورده های گوشتی بشارت

شرکت فــرآورده های گـوشتی بشـــارت

آخرین مطالب