مصرف سوسیس و کالباس در حد متعادل

مصرف سوسیس و کالباس در حد متعادل و در صورت تهیه از کارخانه‌های معتبر، آسیبی به سلامت مصرف کنندگان نمی‌رساند.
خلاصه ای از مصاحبه با آقای دکتر حسینیان خسروشاهی (مدیریت کنترل کیفی) راجع به سوسیس و کالباس:
برای مصرف نیتراتها، سورباتها و بنزواتها استاندارد هایی وجود داره که برای بدست آوردن آنها مطالعات فراوانی توسط محققان انجام شده است. یعنی حدی انتخاب شده که نه برای انسان ضرر داشته باشه و نه به خاطر کم بودن آنها باعث خرابی محصول بشود.
حالا کمی منصف باشیم: اگر یک کارخانه از دامهای سالم برای تولید محصولاتش استفاده کند آیا باز هم در قسمت اول مشکلی باقی می ماند؟ و اگر این افزودنیهابه میزان گفته شده در استاندارد استفاده شده باشد آیا باز هم باعث ایجاد بیماری و مسمومیت غذایی می شود؟
پس آیا ما حق داریم حکم کلی صادر کنیم که سوسیس و کالباس نخورید چون باعث مسمومیت میشوند؟ یا مثل یک فرد نا آگاه بگوییم مصرف بیش از یک بار در هفته سوسیس و کالباس باعث ایجاد سرطان میشود؟!!!!!
در حال حاضر در کشور ما محصولات با کیفیت بالا و تنوع بسیار خوبی تولید می شوند که باعث گردش چرخ صنعت کشور می شوند اما بعضی ها با اظهار نظرهای نادرست باعث بد بینی مردم به این محصولات و کاهش مصرف آنها می شوند .
پس اگر می خواهیم این فرآورده ها رو مصرف کنیم از محصولات کارخانجات معتبر استفاده کرده، تا هم با خیال راحت و آسوده استفاده کنیم و هم از صنعت غذا حمایت کرده باشیم .
همیشه به مشخصات روی بسته بندی محصول دقت کنیم. ضمن اینکه هرچه درصد گوشت فراورده بیشتر باشد خوب واضح است که محصول مطمئن تری می باشد .
با وجود آنکه فرآیندهای انجام شده زمان ماندگاری سوسیس را بالا می ‌برد، اما سعی کنید آن را فقط برای مصرف هر وعده خود خریداری نمایید و از نگهداری آن به مدت طولانی در فریزر خودداری کنید.
سوسیس جزء فراورده های گوشتی محسوب می‌ شود و به دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن، امکان نگهداری بیش از یک ماه وجود ندارد، زیرا مصرف مواد غذایی کهنه در علم تغذیه توصیه نمی‌ شود. به علاوه، در هنگام خرید آن به تاریخ تولید و بی‌نقص بودن بسته‌بندی آن توجه داشته باشید. به هیچ عنوان محصولاتی را که بسته‌بندی‌شان آسیب ‌دیده هستند، خریداری ننمایید.
توصیه می‌ شود، این فرآورده‌ها را از کارخانه‌های معتبر که دارای مهر استاندارد هستند خریداری کنید ، زیرا نظارتی که بر این کارخانه‌ها وجود دارد، ایمنی بیشتر محصولات را فراهم می ‌آورد.

Related Posts
مراحل تولید سوسیس و کالباس بشارت

مراحل تولید سوسیس و کالباس بشارت 1.گوشت های قرمز و مرغ پس از شستشو و جدا سازی استخوان و حذف ضایعات آن آماده می شوند. 2.گوشتهای آماده شده به دستگاه چرخ گوشت منتقل و در آنجا همزمان، غضروف جدا شده و ...

طرز تهیه فیله مرغ استریپس

یکی از راحت‌ترین غذاهایی که در منزل می‌توانید درست کنید، فیله مرغ استریپس است. کافی است یک سری فوت و فن یاد بگیرید تا فیله مرغ استرپس ترد و پولکی و خوشمزه شود. با ما همراه باشید. مواد لازم برای ...

Leave a comment
Besharat Meat Products

The Besharat Kohan Of Tabriz Meat Products Company