طرز تهیه سالاد اسفناج و انار

خاصیت‌های اسفناج تنها به خون‌ساز بودنش محدود نمی‌شود. این گیاه که برگ سبز تیره دارد، سرشار از ویتامین‌های A، Cو K، ویتامین‌های گروه B است و مواد معدنی مثل پتاسیم، منیزیم و حتی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی را در خود جا داده است. همین بهانه‌ها کافی است تا در این مطلب، طرز تهیه سالاد اسفناج و انار را با شما در میان بگذاریم. سالادی پرخاصیت که می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل آن را مصرف کنید.

مواد لازم

• اسفناج: نیم کیلو
• دانه انار: نصف لیوان
• گردو: نصف لیوان
• سس انار: ۴ قاشق غذاخوری
• سرکه بالزامیک: ۱ قاشق غذاخوری
• روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
• نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج و انار

از بین برگ‌های اسفناج، برگ‌های جوان و کوچک را انتخاب کنید و بعد از شستن، روی دستمال آشپزخانه پهن کنید.
انار‌ها را دون و پرتقال‌ها را بعد از پوست گرفتن فیله کنید. سعی کنید فیله‌‎های پرتقال به اندازه هم باشند.
کاملا خشک شدن اسفناج‌ها نکته مهمی در طرز تهیه سالاد اسفناج است. حالا اسفناج‌های خشک شده را در ظرف سرو بریزید و بعد از قرار دادن هر لایه اسفناج، یک لایه انار و فیله پرتقال هم بریزید.
روی لایه آخر اسفناج‌ها، یک لایه انار و یک لایه گردو بریزید.
در صورت تمایل می‌توانید پنیر فتا را به شکل مکعب‌های یک سانتی‌متری برش بزنید، کمی روغن زیتون روی پنیرها بریزید و به سالاد اضافه کنید.
بعد از مخلوط کردن مواد با هم، سس انار را در یک ظرف با سرکه بالزامیک، روغن زیتون و نمک و فلفل ترکیب و به خوبی مخلوط کنید. وقتی ترکیب یکدستی ایجاد شد، سس را روی سالاد بریزید.
برای غنی‌تر شدن سالاد و زیباتر شدن ظاهر آن، می‌توانید از کنجد هم کمک بگیرید. درصورت تمایل، می‌توانید دو قاشق غذاخوری کنجد، یک قاشق غذاخوری تخمه‌آفتاب‌گردان و مقداری بادام زمینی بدون پوست را هم به سالادتان اضافه کنید. در این صورت، سالاد شما به اندازه یک وعده غذایی کامل غنی خواهد بود.

Related Posts
مراحل تولید سوسیس و کالباس بشارت

مراحل تولید سوسیس و کالباس بشارت 1.گوشت های قرمز و مرغ پس از شستشو و جدا سازی استخوان و حذف ضایعات آن آماده می شوند. 2.گوشتهای آماده شده به دستگاه چرخ گوشت منتقل و در آنجا همزمان، غضروف جدا شده و ...

طرز تهیه فیله مرغ استریپس

یکی از راحت‌ترین غذاهایی که در منزل می‌توانید درست کنید، فیله مرغ استریپس است. کافی است یک سری فوت و فن یاد بگیرید تا فیله مرغ استرپس ترد و پولکی و خوشمزه شود. با ما همراه باشید. مواد لازم برای ...

Leave a comment
Besharat Meat Products

The Besharat Kohan Of Tabriz Meat Products Company