برگر و کباب

برگرها

همبرگر یا به اختصار برگرها به فرآورده های گرد و مسطحی گفته میشود که از گوشت تهیه و طبخ شده باشد. از انواع برگر میتوان از هم برگرها، مرغ برگرها ، بیف برگرها و چیزبرگرها نام برد. بیف‏ برگرها فرآورده ‏های گرد و گوشتی هستند که از گوشت خرد و ریز ریز شده گاو با محتوای چربی بالا تهیه شده اند. این فرآورده‏ ها در رول‏های نان و همراه با کاهو، پیاز و سس گوجه‏ فرنگی کچاپ و یا حتی با سس سفید سرو می‏شوند. به همین شکل چیزبرگرها و بیف‏ برگرهایی حاوی قطعات پنیر نیز می‏باشند. همبرگرها نیز از گوشت خرد و ریز ریز شده گوشت با فرم دایره ای شکل که بعد از فرآیند سرخ کردن بدست می آید گفته میشود. این فرآورده‏ ها معمولاً از گوشت چرخ شده با محتوی چربی 15 تا 17 درصد تهیه می‏شوند. معمولا بر اساس میزان گوشت بکاررفته در ترکیب محصول همبرگر، نام گذاری از 30 درصد تا 95 درصد می باشد.

همبرگر

همبرگر یکی از غذاهای پروتئینی نیمه آماده مورد پسند گروه های زیادی از مردم به خصوص جوانان است که با شکل گرد نان خود که وسط آن گوشت سرخ کرده با لایه هایی از سبزیجات و ادویه قرار دارد، معروف شده است. البته نوع خاصی از همبرگر به نام چیزبرگر، لایه ها و ورقه هایی از پنیر را نیز در میان خود دارد. نام این غذا از کشور آلمان و شهر هامبورگ گرفته شده است. اولین بار در این ناحیه گوشت گاو را پهن نموده و به شکل گرد درآوردند که این محصول با استقبال مردم مواجه شد.

دستور پخت :

روش ماهیتابه:

برگر را پس از یخ زدایی کامل درون ظرف نچسب قرار داده و بدون اضافه کردن روغن و یا کره با شعله ملایم حرارت دهید تا پخته شود.

روش منقل:

برگر را پس از یخ زدایی کامل روی توری مخصوص کباب کردن بر روی منقل قرار دهید و با حرارت ملایم هر چند دقیقه یکبار زیر و رو کنید تا تمام قسمت های آن یکنواخت کباب گردد‌.

Related Posts
کوردون بلو

کوردون بلو در واقع یک غذای آمریکایی است که از آشپزی فرانسوی الهام گرفته شده است . کوردون بلو به معنی روبان آبی است و در فرانسه رسم بوده که به بهترین غذا یا بهترین شف این روبان را اهدا می کردند! ...

کتلت

کتلت از جمله غذاهای انجمادی آماده لذیذ و خوشمزه است که نزد ایرانیان طرفداران زیادی دارد. در تولید آن از گوشت قرمز، سیب زمینی و تخم مرغ و پیاز و ادویه استفاده میشود که طی فرآیند سوخاری کردن تهیه ...

Leave a comment
Besharat Meat Products

The Besharat Kohan Of Tabriz Meat Products Company